Verkkokaupan käyttö- ja toimitusehdot
Verkkokaupan käyttö- ja toimitusehdot
Voimassa 1.4.2022 alkaen.
1. Yleistä
Apteekin nimi: Vehkojan apteekki
Y-tunnus: 2621393-6
Sähköpostiosoite: vehkojan.apteekki@apteekit.net
Käyntiosoite: Uudenmaankatu 106, 05840 Hyvinkää
Puhelinnumero: 029 3400 580
Apteekin verkkokauppa myy tuotteita yrityksille ja yksityishenkilöille. Alaikäiseltä asiakkaalta voidaan edellyttää huoltajan suostumusta ja että alaikäinen voi maksaa verkkokaupassa vain verkkomaksulla. Apteekilla on velvollisuus valvoa muun muassa sitä kenelle tuotteita myydään sekä sitä, että tuotteiden ostajat täyttävät vaaditun ikärajan. Tämän vuoksi apteekki tietyissä tapauksissa pyytää ja kerää asiakkaan henkilötunnuksia tietosuojalain mukaisesti ja tietosuojaselosteessa kuvatulla tavalla.
Apteekki voi muuttaa toimitusehtoja yksipuolisesi, tutustu toimitusehtoihin ennen kuin tilaat verkkoapteekistamme.
2. Tuotteet ja hinnat
Tuotteiden ja palveluiden hinnat ja ominaisuudet on esitetty verkkosivuilla. Hintoihin sisältyy kulloinenkin arvonlisävero. Arvonlisäverokanta voi vaihdella tilattavan tuotteen tai palvelun mukaan. Ilmoitetut hinnat ovat voimassa toistaiseksi tai verkkokaupan tuotetiedoissa erikseen ilmoitetun ajan. Jos verkkokaupassa ollut virheellinen hintatieto poikkeaa niin huomattavasti todellisesta hinnasta, että asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää kyseessä olevan virhetiedon, virheellisenä ilmoitettu tuotteen hinta ei sido apteekkia.
3. Tilaaminen
Tilaaminen tapahtuu siirtämällä valitut tuotteet ostoskoriin. Tilauksen yhteydessä tilaajan on ilmoitettava nimi, osoite, sähköpostiosoite ja puhelinnumero, johon voi lähettää tekstiviestin. Asiakas valitsee tilausta tehdessään, haluaako hän apteekin ottavan yhteyttä lääkeneuvonnan saamiseksi vai ei. Lisäneuvontaa vaativien itsehoitovalmisteiden osalta asiakas ei voi kieltäytyä lääkeneuvonnasta. Nikotiinikorvaustuotteiden ostaminen edellyttää 18 vuoden ikää. Ikä varmistetaan kirjautuneilta asiakkailta automaattisesti, kirjautumattomilta asiakkailta edellytetään ostoskori-vaiheessa vahvaa sähköistä tunnistautumista.
Osalla tuotteista voi olla poikkeavia ostorajoituksia. Vichy- ja La Roche-Posay-tuotteita on mahdollista tilata kerralla enintään 6 kpl samaa tuotetta.
Reseptilääketilausten yhteydessä edellytetään (Lääkealan turvallisuus ja kehittämiskeskus Fimean määräys apteekin verkkopalvelusta, 2/2011) vahvaa sähköistä tunnistautumista, jonka perusteella tilaajalta saadaan henkilötunnus. Reseptilääketilauksissa apteekki ottaa asiakkaaseen aina yhteyttä käydäkseen läpi reseptitilauksen.
Tilausten noutoilmoitukset lähetetään sähköposti- tai tekstiviestinä. Asiakas vastaa siitä, että hänen apteekin tilauslomakkeeseen antamansa henkilö- ja muut tilaustiedot ovat oikeat ja täydelliset.
Olemme yhteydessä asiakkaaseen, mikäli tilauksella olevaa tuotetta ei ole tukkuliikkeessä saatavilla.
Apteekista noudettavia tilauksia säilytetään 14 vuorokauden ajan tilauksesta, jonka jälkeen tilaus raukeaa.
Tilausvahvistus
Asiakkaalle lähetetään onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostitse tilausvahvistus, joka sisältää tilauksen keskeiset tiedot ja tiedot peruutusoikeuden käyttämisestä.
Apteekki pidättää oikeuden olla hyväksymättä tilauksia perustelluista syistä. Jos emme jostakin syystä voi vahvistaa tilaustasi, ilmoitamme siitä mahdollisimman pian.
Maksaminen ja maksutavat
Ostokset maksetaan ostoskorissa valittavissa olevilla maksutavoilla. Apteekin verkkokaupassa ovat käytössä seuraavat maksutavat:
Verkkopankkimaksut (kaikki suomalaiset pankit: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, POP Pankki, Aktia, Handelsbanken, Ålandsbanken ja S-Pankki), korttimaksaminen (Visa Electron, Visa, MasterCard), Walley-lasku-ja osamaksupalvelu.
Maksupalveluntarjoaja
Maksunvälityspalvelun totetuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrai Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutankonaukio 7
40100 Jyväskylä
020 718 1830
Toimitustavat ja toimituskulut
Toimituskulut sisältävät lähetys- ja pakkauskulut. Voit katsoa tilaukseesi liittyvät erilaiset toimitustavat ja niiden mahdolliset toimituskulut ostoskorissa. Toimitusaika riippuu valitusta toimitustavasta (1-5 arkipäivää) ja tuotteen saatavuudesta (tuotteet jotka eivät löydy suoraan varastosta, tilataan tukkuliikkeestä ja saapuvat apteekkiin 1-2 arkipäivän sisällä).
Vehkojan apteekista tai apteekin noutolokerosta noudettavat tilaukset ovat yleensä valmiina saman päivän aikana.
Mikäli tilaus sisältää kylmäsäilytteisiä tuotteita, on tilaus noudettava Vehkojan apteekista.
Emme palauta noutamattoman toimituksen postikuluja ja laitamme myyntikelpoisen tuotteen uudelleen myyntiin.
Toimituskulut määräytyvät valitun toimitustavan mukaan. Apteekilla on käytössään seuraavat toimitustavat:
1. Nouto Vehkojan apteekista Hyvinkäältä aukioloaikojen mukaan 0€
2. Nouto Vehkojan apteekin noutolokerosta (apteekin sisäänkäynnin vieressä) 0€
3. Nouto K-Market Martin noutolokerosta (Sillankorvankatu 66, 05810 Hyvinkää) 0€
4. Nouto K-Market Hakalantorin noutolokerosta (Lehmustie 1, 05460 Hyvinkää) 0€
5. Postin noutopisteet 6,90€ (toimitus ilmainen yli 50€ ostoille)
6. DB Schenker noutopisteet 6,90€ (toimitus ilmainen yli 50€ ostoille)
7. Kotiinkuljetus Hyvinkään alueella 5,90€
4. Kuluttaja-asiakkaan peruutusoikeus
Peruutus tapahtuu tekemällä peruutusilmoitus 14 vuorokauden kuluessa tavaran tai viimeisen tavaraerän vastaanottamisesta tai palvelusopimuksen tekemisestä. Peruutusilmoituksen voi tehdä peruutuslomakkeella tai vapaamuotoisesti esimerkiksi sähköpostilla.
Peruuttamisoikeus ei koske lääkkeitä.
Peruuttamisoikeus ei koske yrityksiä tai yhteisöjä ilman eri sopimusta.
Tavaroiden peruuttaminen (fyysiset tuotteet)
Kuluttaja-asiakkailla on kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden peruutusoikeus. Tavara on jätettävä logistiikkatoimijan kuljetettavaksi 14 vuorokauden kuluessa peruuttamisilmoituksen tekemisestä.
Asiakkaan on pidettävä vastaanottamansa tavara olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä, jotta hänellä on oikeus peruuttamistilanteessa saada maksamansa hinta kokonaan takaisin. Asiakas voi avata tai purkaa pakkauksen menettämättä peruuttamisoikeutta tarkastaakseen tavaran ominaisuudet ja toimivuuden ja tutustuakseen tavaraan samaan tapaan kuin myymälässä. Tuotteiden pakkaus on osa tuotetta, käsittele ja avaa se varoen, jotta voit palauttaa tuotteet omassa pakkauksessaan.
Jos asiakas ottaa tavaran käyttöönsä, hän vastaa tavaran arvon alenemisesta. Jos tavara on olennaisesti muuttunut tai vähentynyt, apteekilla on oikeus periä tavaran arvon alenemista vastaava summa. Jos tavara on muuttunut käyttämisen vuoksi myyntikelvottomaksi, apteekki voi kokonaan kieltäytyä palauttamasta kuluttajan maksamaa summaa.
Poikkeukset peruutusoikeuteen
Kuluttajansuojalain mukaan peruutusoikeutta ei ole sinetöitynä toimitetulla tavaralla, jota ei terveydellisistä tai hygieniasyistä voida palauttaa, jos sinetti on rikottu. Näitä ovat mm. lääkkeet, kosmetiikka, piilolinssit ja seksuaaliterveyteen liittyvät tuotteet.
Kuluttajansuojalain mukaan peruutusoikeutta ei ole yksilöllisesti valmistetuilla tuotteilla.
Palautusohjeet
Asiakas vastaa palautuksista aiheutuvista kustannuksista. Apteekki vastaa palautuskuluista vain toimitus- ja tuotevirhetapauksissa.
Tavara on pakattava siten, ettei se vaurioidu kuljetuksessa. Tavaran voi palauttaa postitse ja lähetyksestä kannattaa pyytää kuitti, jolla voi osoittaa palautuksen.
Palautusosoite:
Vehkojan apteekki
Uudenmaankatu 106, 05840 Hyvinkää
TUOTTEIDEN PALAUTTAMINEN
Verkkokaupasta ostettuja tuotteita voi tarvittaessa palauttaa 14 vuorokauden kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Lääkkeillä ei ole palautusoikeutta.
Vaikka asiakas palauttaisi lääkkeitä, ne menevät lääkejätteisiin eikä niistä palauteta maksua.
Palautettavan tuotteen on oltava avaamaton, käyttämätön ja alkuperäispakkauksessaan. Ulkopakkauksen on oltava myös ehjä. Huomioithan, että kuluttajansuojalain mukaan, kosmetiikka tai hygienia- ja terveystuotteilla, joiden sinetti on avattu, ei ole palautusoikeutta.
Tavara on jätettävä logistiikkatoimijan kuljetettavaksi 14 vuorokauden kuluessa palautusilmoituksen tekemisestä. Tee ilmoitus palautuksesta apteekin sähköpostiin.
Voit palauttaa tilaamasi tuotteen Vehkojan apteekkiin, Postin tai Schenkerin toimipisteeseen (palautuskulut maksaa asiakas). Palautusosoite ja palautusohjeet löytyvät tilauksen mukana tulevasta palautuslomakkeesta. Paketin mukana tullut palautuslomake on täytettävä huolellisesti ja palautettava tuotteiden mukana Vehkojan apteekkiin.
Jos tilaamasi tuotteet ovat tulleet Postin kautta, sinun tulee olla yhteydessä apteekkiin ennen kuin voit palauttaa tuotteet. Pyydä Postista kuitti lähetetystä tuotteesta ja säilytä se vähintään kolme kuukautta. Kuitti on tosite tuotteen palauttamisesta.
Jos tilaamasi tuotteet ovat tulleet Schenkerin kautta, voit palauttaa verkkokaupan lähetyksen lähimpään DB Schenker noutopisteeseen samalla lähetystunnuksella, millä olet paketin noutanut. Schenkerin noutopisteeseen palauttaessasi, ota mukaan alkuperäisessä pakkauksessa ollut kollitarra, sillä se nopeuttaa palautuksen käsittelyä. Pyydä kuitti lähetetystä tuotteesta ja säilytä se vähintään kolme kuukautta. Kuitti on tosite tuotteen palauttamisesta.
Mikäli saamasi tuote on viallinen tai virheellinen, palauta tuote palautusohjeen mukaan. Kirjaa palautuslomakkeeseen mikä vika/virhe tuotteessa on. Jos olet saanut lähetyksessä väärän tuotteen (Vehkojan apteekin toimitusvirhe), liitä myös sen palautukseen palautuslomake. Ilmoita aina palautuksesta apteekkiin sähköpostilla.
Tavara on pakattava siten, ettei se vaurioidu kuljetuksessa. Palautuksen mukana on oltava tilauksen mukana tullut palautuslomake, josta selviää asiakkaan nimi, osoite, puhelinnumero, sähköpostiosoite ja tilausnumero ja syy miksi tuote palautetaan. Asiakas vastaa palautuksista aiheutuvista kustannuksista (palautettavasta summasta vähennetään toimitusmaksu+palautusmaksu. kts. maksun palauttaminen). Apteekki vastaa palautuskuluista vain toimitus- ja tuotevirhetapauksissa.
Saatuamme ilmoituksen palautuksesta olemme tarvittaessa Sinuun yhteydessä.
NOUTAMATTA JÄTETYT JA PALAUTUNEET TOIMITUKSET
Huomioithan, että pelkkä tuotteen palauttaminen tai noutamatta jättäminen toimituspaikasta ei ole riittävää peruuttamisoikeuden käyttämiseksi. Sinun vastuullasi on tarvittaessa näyttää, että olet tehnyt ilmoituksen peruuttamisoikeuden käyttämisestä edellä kuvatulla tavalla.
Säilytämme noutamatta jätettyjä ja palautuneita tuotteita seuraavasti:
Reseptilääkkeitä sisältäviä tilauksia säilytetään 30 vuorokautta.
Itsehoitolääkkeitä sisältäviä tilauksia säilytetään 30 vuorokautta.
Muita noutamatta jätettyjä ja palautuneita tilauksia säilytetään 30 vuorokautta.
Mikäli et mainitun säilytysajan kuluessa ole noutanut tilausta tai ottanut sähköpostitse yhteyttä apteekkiin, Vehkojan apteekki purkaa tilausta koskevan sopimuksen asiakkaan sopimusrikkomuksen johdosta. Tällöin tilausta ei hyvitetä.
Toimituksista, jotka peruutusilmoitusta tekemättä on jätetty asiakkaan toimesta noutamatta, perimme kuluja vastaavan palautusmaksun ja vähennämme myös alkuperäisen toimitusmaksun (määräytyvät Postin ja DB Schenkerin hinnaston mukaisesti).
Pelkkää toimituksen noutamatta jättämistä ei katsota palautusilmoitukseksi.
Maksun palautukset tapahtuvat Paytrail-maksupalvelutarjoajan kautta ja niissä voi olla viivettä.
Maksun palauttaminen
Kuluttaja-asiakkaalle palautetaan kauppahinta viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saapumisesta. Apteekilla on oikeus pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes tavara on palautettu tai asiakas on osoittanut lähettäneensä tavaran takaisin, esimerkiksi palautuskuitilla.
Maksamme palautettavat maksut samalla maksutavalla, jota asiakas on käyttänyt.
Vähennämme palautettavasta summasta toimitus- ja palautuskulut (määräytyvät Postin ja DB Schenkerin hinnaston mukaisesti).
Palvelut
Palvelusopimuksen kuluttaja-asiakas voi peruuttaa 14 vuorokauden kuluessa palvelusopimuksen tekemisestä.
Palvelun toimittamisen voi aloittaa vahvistuksen toimittamisen jälkeen ennen peruuttamisajan päättymistä, jos kuluttaja-asiakas on tehnyt tätä koskevan nimenomaisen pyynnön. Peruuttamisoikeutta ei ole, mikäli palvelu on kokonaan suoritettu ennen peruuttamisajan päättymistä ja asiakkaalla on ollut tieto peruuttamisoikeuden menetyksestä.
Tilaamalla apteekin verkkokaupasta palvelun pidetään tilausta nimenomaisena pyyntönä aloittaa palvelu ennen peruuttamisajan päättymistä, ja asiakas on saanut tiedon peruuttamisoikeuden menetyksestä tilausvahvistuksessa, hyväksymällä nämä sopimusehdot ostopäätöksellään ja rastittamalla asianomaisen pyynnön tilausvaiheessa.
5. Reklamaatiot
Jos tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksessa, se ei vastaa tilausta tai on virheellinen, tai palvelun toimittamisessa on virhe, otathan yhteyttä apteekkiin. Pikainen yhteydenotto helpottaa asian selvittämistä.
Verkkokaupan 14 vuorokauden peruutusoikeus ei rajoita kuluttaja-asiakasta vetoamasta virheeseen tämän ajan jälkeen. Mikäli asiakas on saanut virheellisen tai väärän tuotteen tai palvelun, apteekki vastaa virheestä kuluttajasuojalain mukaisella tavalla. Apteekki vastaa virheellisen tuotteen palautuskuluista ja muista kuluttajasuojalain mukaisista pakottavista velvoitteista.
Asiakaspalvelu
Henkilökuntamme auttaa sinua tilauksessasi liittyvissä kysymyksissä.
p. 029 3400 580
vehkojan.apteekki@apteekit.net
Vastuunrajoitus
Apteekki ei vastaa mistään tilaukseen, toimitukseen, tuotteeseen tai palveluun liittyvästä välillisestä tai välittömästä vahingosta muutoin kuin mitä kuluttajansuojalain tai muun lain pakottavista velvoitteista johtuu.
Reklamaatiot ja riitojen ratkaisu
Jos sopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja-asiakas voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).
Kuluttaja-asiakas voi halutessaan käynnistää riita-asian käsittelyn myös verkkovälitteisen riidanratkaisufoorumin (ODR) kautta. Lisätietoja Euroopan kuluttajakeskuksesta, www.ecc.fi.
Lisätietoja kuluttajan oikeuksista verkkokaupassa saat kilpailu- ja kuluttajaviraston sivuilta www.kkv.fi
Riitatilanteissa sovelletaan Suomen lakia ja riitojen oikeuspaikka määräytyy Suomen lain mukaan.
6. Muuta
Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.
Apteekki käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti.